Neden erkekler duygularini disa vuramazlar ?

Saturday 22 March 2008


Bir çok kez erkeklerle iliskilerimizde biz kadinlarin karsilastigi bir durum, erkeklerin duygularini gizlemeye calismalari. Genetik farklari bir yana birakip bu konu uzerinde biraz dusunursek bakin neler çikiyor kalemimizden…

Erkege sorarsin, “Eee nasil geçti, gunun?” Cevap çok kisa ve nettir “Fazla bir sey olmadi, is iste hep ayni, bir tek yeni bir musteriye gittim bugun o kadar.”Kadina sorarsin ayni soruyu, cevap oldukça açiklayicidir “Sabah otobusu kaçirdim, neyseki sefim de geç kaldi, tam kahve içmeye gidiyordum bir baktim ki Asli da orda, lafladik, senden bahsettik. Sonra oglen yemegi için ne yiyecegime karar veremedim, neyse ki buldum gidecek bir yer. Annem aradi seni sordu, belki geleceklermis bize yemege…” seklinde uzar uzar da konu.

Sizin için çok onemli bir konuyu anlatirsiniz, belki de ikiniz için çok onemli bu konu, gelecek tepki en fazla ya kafa sallamak olur, ya da bir sessizlik. “Eee ne diyorsun?” derseniz, “Dusunuyorum soylediklerini… ” deyip kapatirlar konuyu. Ama tutup da bir kiz arkadasiniza anlatirsaniz bi konuyu, hemen size “Yapma yahu, demek bu kadar da olabiliryormus, ciddi misin ?” gibi beklediginiz tepkiyi verecektir.

Hiç dusundunuz mu neden televizyonda son yillarda cok populer olan, sarkisindan dansina, bbg evinden bilmem ne evine kadar, abuk sabuk tum yarismalarda kazananlarin cogunlugu erkekler. Neden? Çunku yarismalar, genelde halkin oyu ile seçiyor biriciyi, biraz tipi duzgun bir erkek varsa, kizlar delirip hemen buna oy veriyorlar. Erkekler begenseler bile birini, duygularini belli edemeyecek kadar mesguldurler. Neden daha çok erkek pop starlar yukseliyor ve daha çok satiyorlar? Sagolsun yine kizlarimiz konserlerinde delirip, bayilarak tum duygularini gozler onune sermekten hiç çekinmiyorlar, ne pahasina olursa olsun, bunlarin yukselmesi icin ellerinden geleni yapiyorlar.

Yolda yururken, iki kiz gorursunuz, kol kola, etraflarini hiç onemsemeden konusup gulerek geçer giderler yaninizdan. Hiç bu sekilde iki erkek gordunuz mu, gorurseniz hemen “Acaba bunlar sey mi?” sorusunu sorarsiniz kendinize. Kizlar selamlastiklarinda sapir supur opusurken, erkekler el sikmada bile zorlanirlar ve hatta dunyanin birçok ulkesinde erkekler, birbirlerini operek selamlasmayi kabus gibi gorurler.

En son izledigim filmlerden biri olan “Juno” da, aklimda kalan çok hos bir konusma vardi. Kiz çocuga der ki: “ Çok farklisin, en yakin arkadasimsin, hiç kendini zorlamadan “cool” olabilen gordugum tek insan sensin.” Çocuk da doner der ki: “ Sen benim kendimi zorlamadigimi mi saniyorsun, aslinda boyle olabilmek için çaba harciyorum, dusundugun kadar kolay degil”...

Demek ki biz kadinlar erkeklerin sakinligini, biraz soguk olmalarini bazen seviyoruz bazen buna kiziyoruz ama bunun onlarin dogasindan geldigini saniyoruz. Aslinda yaniliyoruz, onlar da buyuk bir çaba sarfediyorlar boyle olabilmek, duygularini saklayabilmek için.

Basligi atarken acaba bunun sebebini bulabilir miyim diye dusundum tabi ama nerdeee ? Pek de kolay olmazsa gerek...

0 comments: